Fotbalová asociace České republiky zabezpečuje v každé akademii desetičlenný realizační tým. Šéftrenér, trenér brankářů, fyzioterapeut a manažer jsou zaměstnanci FAČR a pečují o hráče po celý den. Dále kolektiv doplňují hlavní trenér, trenér a asistent trenéra.

Trenéři s pedagogickým vzděláním jsou garanty výuky hodin tělesné výchovy na základních školách. Ostatní členové realizačního týmu poskytují aktivní podporu garantovi či učiteli tělesné výchovy v rámci pravidel Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy. 

Psycholog

Součástí pracovního kolektivu v RFA je pozice psychologa, který aktivně podporuje srozumitelnou komunikaci mezi jednotlivými členy realizačního týmu, učiteli, hráči a rodiči, a zvyšuje efektivitu ve vzájemném porozumění.

Děti ve věku 14 a 15 let prožijí v RFA velmi důležité a náročné životní období - pubescenci (tzv. pubertu). Je to období kdy se snaží udělat si na životní situace vlastní názor, hledají sami sebe, pochybují o stávajícím, hledají odpovědi na otázky, které často neříkají nahlas, a protože jsou v procesu hledání, jsou velmi nejistí.

Cílem našeho úsilí je pomocí individualizace výchovy hráče vést hráče k pozitivnímu přístupu k životu, navyšování samostatnosti, odpovědnosti za svá rozhodnutí, zvyšování mentální odolnosti, ochoty překonávat překážky. Sledujeme také u každého hráče míru úsilí a pracovitosti, které jsou syceny vášní hrát fotbal. Zásadním úkolem je tak sledování motivace.

Znalost motivů, tedy vědět, proč mají kluci rádi fotbal, proč chtějí hrát, z čeho mají radost, co jim přináší uspokojení, dává odpovědi, proč a jak budou trénovat. V diagnostice využíváme motivační screening u každého hráče, a to dvakrát v roce.

Znalost osobnosti hráče považujeme za jeden z nejdůležitějších "trenérských nástrojů". Definujeme jeho charakteristické osobnostní vlastnosti a temperamentové ladění. 

Fyzioterapeuti a strava

Důležitou úlohou v rámci fungování hráčů v RFA FAČR je pozice fyzioterapeuta, který je nedílnou součástí realizačních týmů akademií. Fyzioterapeut se snaží pomocí diagnostických postupů odhalit možné slabiny na pohybovém systému hráče vzniklé vývojem a růstem a také absolvovaným pohybovým zatížením.

Dalším úkolem fyzioterapeuta je ihned zahájit adekvátní terapeutické postupy v součinnosti s trenéry, a to s cílem odstranit tento deficit. Současně fyzioterapeut odpovídá za hráče ve fázi rekonvalescence po zranění.

Významnou oblastí v rámci projektu RFA FAČR je také úprava a kontrola stravovacího režimu hráčů. Důvodem je vysoká intenzifikace tréninkového procesu prostřednictvím zvýšeného počtu hodin tělesné výchovy na základní škole a tréninkových jednotek.

Současně se hráči nacházejí ve fázi růstového spurtu, kdy je nutné dodávat organismu zvýšené množství energie a živin obsažených ve vhodné stravě a zajistit odpovídající pitný režim s cílem podporovat aktivní a pasivní složky pohybového aparátu a jejich rychlou regeneraci po pohybovém zatížení.

Dílčím efektem je samotná edukace o významu stravovacího režimu, vštěpování jeho důležitosti a náprava špatných stravovacích návyků.

Hráči by se po odchodu z RFA měli umět správně rozhodovat při výběru z širokého spektra potravin a měli by umět správně načasovat konzumaci vybraného jídla v průběhu dne s ohledem na očekávané pohybové zatížení.

https://akademiefacr.cz/stranka/detail/30

© 2022 Petr Svoboda. Václavské náměstí 1, Praha, 110 00
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky